وبلاگ رسمی هادیان منتظِر

همانا کسی نتواند این پرچم را پیش برد، مگر اهل بصیرت و صبر (خطبه173 نهج‌البلاغه)

وبلاگ رسمی هادیان منتظِر

همانا کسی نتواند این پرچم را پیش برد، مگر اهل بصیرت و صبر (خطبه173 نهج‌البلاغه)

وبلاگ رسمی هادیان منتظِر

اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل
راهکار نگاه پیشرفت اسلامی برای اقتصاد مقاومتی چیست؟

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

بسم الله الرحمن الرحیم

به زودی اولین دوره تبیین تفصیلی مفهوم مدیریت شهری بر اساس مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی در شهر تهران برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه تبیین مدیریت شهری با نگاه الگوی پیشرفت؛دومین نمونه سازی بر اساس مفاهیم اولین نقشه الگوی پیشرفت اسلامی محسوب می شود

شایان ذکر است که پیش از این حجت الاسلام کشوری در گفتگو با روزنامه شهر آرا در مشهد و همچنین درگفتگو با مهر به صورت اجمالی اشاراتی به ضرورت تغییر در نحوه مدیریت شهری در کشور داشته اند؛ در ادامه  و در آستانه برگزاری این دوره مباحثاتی مهم بخش هایی از گفتگوی ایشان با خبر گزاری مهر-که نشان دهنده ضرورت پرداختن به مدیریت شهری است- را باز خوانی می کنیم:

*چه چیزی امنیت ملی ایران را بیش از همه چیز به چالش می کشد؟؟

نحوه فعلی مدیریت شهری زیرساخت های امنیت ملی را به چالش می کشد. ما مهمترین عامل امنیت ملی را نگاه های همسوی مردم با انقلاب اسلامی می دانیم. چه چیزی این نگاه های همسو را به چالش می کشد؟ به نظر من موضوع اصلی، نحوه مدیریت شهری ماست. مدیریت شهری ما یک آفت مهمی ایجاد می کند و آن اینکه نحوه تامین نیازهای اصلی خانوار را به شکلی مدیریت می کند که اعضای خانواده برای تامین نیاز مجبورند مکرر از هم جدا بشوند. مدیریت شهری ما سبد نیاز های خانوار را به نحوی تامین می کند که افراد برای رفع هر یک از این نیازها مجبور است از محیط خانه به صورت طولانی مدت دور شوند و ارتباط فرد با خانواده تضعیف می شودو معنای آن این است که برای تامین نیازهای خانوار مردم مجبورند وقت بیشتری را بگذارند.  اگر زمان ارتباط اعضای خانواده کاهش پیدا کرد مسئله تربیت به چالش کشیده می شود. به عنوان مثال در شهری مثل تهران بیش از پدر و مادر حوزه های دیگری بر نگرش های فرد تاثیر دارد. پدر و مادر به دلیل کمبود وقت اصلا فرصت تاثیرگذاری بر نگرش های فرزند خود را ندارند. در حوزه تاثیرگذاری بر نگرش ها و مسئله تربیت یک هرج و مرج اتفاق افتاده است. این است که ما عرض می کنیم مدیریت شهری در نهایت خودش به تغییر سبک زندگی و سکولاریسم منجر می شود.

*ربط این مسئله به موضوع امنیت که به آن اشاره کردید، چیست؟


وقتی مجموعه عواملی که بر نگرش و شکل گیری شخصیت متعدد شدند شما نمی توانید نگرش های پایدار و دائم و در راستای جهت گیری جامعه خودتان طراحی کنید. اگر مثلا نسبت به اصل انقلاب اسلامی یک نگرش هایی ایجاد شد، علتش این است که داریم خانواده را با مدیریت شهری از محوریت شکل دادن به شخصیت خارج می کنیم و جریان های دیگری می آیند و مثلا راجع به اصل انقلاب اسلامی و تغییر سبک زندگی و ده ها حوزه دیگر نگرش های جدید و خلاف اصول را در فرد جا می اندازند. پس فرد نگرش هایش با اصول زاویه پیدا می کند و این یعنی بصورت بنیادین امنیت به چالش کشیده می شود.

متن کامل گفتگو را از اینجا بخوانید.

۹۵/۰۳/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی