وبلاگ رسمی هادیان منتظِر

همانا کسی نتواند این پرچم را پیش برد، مگر اهل بصیرت و صبر (خطبه173 نهج‌البلاغه)

وبلاگ رسمی هادیان منتظِر

همانا کسی نتواند این پرچم را پیش برد، مگر اهل بصیرت و صبر (خطبه173 نهج‌البلاغه)

وبلاگ رسمی هادیان منتظِر

اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل
راهکار نگاه پیشرفت اسلامی برای اقتصاد مقاومتی چیست؟

محبوب ترین مطالب

مطالب پربحث‌تر

بسم الله الرحمن الرحیم

به فضل الهی دومین مراسم رونمائی از محصولات مرتبط با اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی صبح امروز (چهارشنبه ۴ اذر ۱۳۹۴)در حوزه علمیه مروی تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه در ابتدای این نشست حجت الاسلام علی کشوری به تبیین اجمالی محتوای اسناد معرفی شده در این نشست پرداخت و افزود: در مجموع این اسناد شامل دوازده بسته از مباحث مطرح در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی می باشد.

همچنین ایشان با اشاره به خیزش جریانهای مختلف برای ایجاد تحول در علوم انسانی و تحول در الگوهای اداره جامعه به طرح یک سوال راهبردی پرداخت و عنوان داشت:

آیا فرایند اسلامی کردن شامل تحول در طبقه بندی فعلی علوم می شود و یا اینکه باید با پذیرش چارچوب طبقه بندی فعلی علوم به فرایند اسلامی کردن علوم انسانی پرداخت؟

دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت  با نقد رویکرد دوم تحول در علوم انسانی اظهار داشت : از منظر اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی طبقه بندی علوم تابعی از زیرساخت های هدایت می باشد و بالتبع ما نیاز مند ارائه طبقه بندی جدیدی از علوم بر مبنای هدایت هستیم.

سخنران دوم این مراسم حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور بود. ایشان در ابتدای سخنرانی با اشاره به تقسیم آیات و روایات به دو دسته آیات و روایات تبیین‌کننده احکام شریعت و آیات و روایات تبیین‌کننده مقاصد و اهداف شریعت گفتهیچگونه پیشرفتی در جامعه اسلامی بدون توجه به مقاصد و اهداف شریعت ممکن نیست.

دادستان کل کشور ضمن ناکارامد دانستن استفاده از الگوهای غربی برای اداره جامعه اظهار داشت هرجا در کشور موفقیتی داشته ایم؛دلیل ان استفاده از الگوهای اسلامی بوده است و ریشه ناکارامدی ها به استفاده از الگوهای غربی در اداره کشور بازگشت دارد.

در پایان این مراسم از نه دوره از محصولات مرتبط با اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی -شامل:1- اسناد سلسله جلسات تبیین چرائی ،چیستی و چگونگی مفهوم هدایت نظامات ذهنی2- اسناد دوره اول،دوره دوم و دوره سوم نشست های هم اندیشی الگوی پیشرفت اسلامی3- اسناد پشتیبان پیوست الگوی پیشرفت اسلامی برای برنامه ششم4- مجموعه معرفی نامه های نقشه راه در رسانه ها و برخی کتب تدوین شده توسط کارشناسان نقشه راه -رونمایی گردید. در ادامه متن کامل و صوت سخنرانی دادستان کل کشور و دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی را ملاحظه فرمائید.

صوت سخنرانی حجت الاسلام کشوری

متن کامل سخنرانی حجت الاسلام کشوری


صوت سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی

متن کامل سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی

گزارش تصویری نشست

۹۴/۰۹/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی